Тематичні контрольні роботи ( українська мова) - Каталог статей
Р М О вчителів української мови Київського району м.ХарковаСубота, 10-Гру-16, 15:38

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Тематичні контрольні роботи ( українська мова) - Каталог статей | Реєстрація | Вхід
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: stamix 
Каталог статей » статті та презентації » Районне методичне об'єднання » Тематичні контрольні роботи ( українська мова)
Тематичні контрольні роботи ( українська мова)
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:14 | Повідомлення # 1
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Тематичні контрольні роботи (тести,диктанти) 5 - 11 класи
 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:15 | Повідомлення # 2
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
6 клас
Контрольний самодиктант

Завдання: записати текст, розкриваючи дужки, вставляючи, де це потрібно, пропущені знаки та букви.

ДИКТАНТ

Ки..вська осінь тисяча вісім..сот вісім..десят п..ятого року. Золотисто(жовте)

брунатно(червонувате) лист..я шарудить в ал..еях навколо пам..ятника Свято-

му Володим..ру. Далеко виднієт..ся з Володим..рс..кої гірки глибоко(вода) те-

чія Славути. Васнєцов вдивляєт..ся у гл..бінь ріки, а думки його ширяють

поміж стін ново(збудованого) Володим..рс..кого собору.

Увесь цей біло(сірий) простір стін з темними плямами треба ро..писати.

Художник ро..мірковує, які сюжети де слід ро..містити. Пр..гадує

р..продукції фресок давньо(руських) та (В, в)ізантійс..ких соборів.

Протягом д..сяти років Віктор Васнєцов виконав п..ятнадцять

в..л..чезних композицій написав тридцять окремих постатей створив чотир..

тисяч.. квадратних аршинів стінопису. Особливу увагу серед його робіт

пр..вертає надвівтарний образ (Б, б)огоматері з (Б, б)ожим (С,с)ином на

руках.

Разом із Васнєцовим над внутрішнім оздоблен..ям храму працювали

художники Свєдомський, Нестеров, Пимоненко та Катарбінський.

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:17 | Повідомлення # 3
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
6 клас
Контрольний самодиктант

Завдання. Записати текст, розкриваючи дужки, вставляючи пропущені букви і розділові знаки.

За вікном у мар(и,е)вному сяйві с(е,и)нюватого місяц(ь)я іскрився

холодний сніг а в хаті було тепло затишно й пр(е,и)вітно. За кіл(ь)ка

хв(е,и)лин ми ви(ї,й)шли (з,с) хати. Небо було чисте (синювато)прозоре.

На (с,з)ході вже зарож(и,е)віло, тому й неозоре рівне поле снігу

(с,з)давалось (не)(чисто)білим а трохи ч(и,е)рвонуватим.

(По)переду в(е,и)днів темний (не)порушний, аж наче мертвий ліс.

Що бли(щ,жч)е ми підход(е,и)ли до н..го то частіше траплялися кущі

глоду ш(е,и)пшини та вовчих ягід. На них ще де-не-де затрималися

торішні плоди та поодинокі (с,з)чорнілі листочки, до яких (не)дотяглися

лісові звірята.

Ліс жив своїм та(ї,є)мничим затамованим жи..ям. (С,З)давалось,

він дихав на нас кожним д..р..вом, кожним кущиком і про щось

(не)голосно гомонів.

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:19 | Повідомлення # 4
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
6 клас
Займенник

Завдання. Записати текст, вставивши пропущені букви та знаки, розкрити дужки. Визначити в тексті розряди займенників та їхню синтаксичну роль.

Контрольний самодиктант
Звичаї нашого народу

Разом з пробудже..ям пр..роди від з..мового сну на нашій (З,з)емлі в Україні починаю..ся в..сняні свята. Вони пов..язані із стародавніми вірува..ями супроводжую..ся піс..нями іграми та хороводами.
Народ наш у своїх казках створив чудовий образ в..сни. Це гарна молода дівчина з вінком квітів на голові. Вона бажа..ий і довгожда..ий гість. Її закликають дівчата (піс..нями) в..снянками. Зустрічають її й діти з дарами – солодким печ..вом у вигляді пташок. Її уособлює (най)краща з дівчат. Вона одягає на себе білу вишиту сорочку кладе на голову вінок з в..сняних квітів і ро..дає дівчатам дари.
Народний образ в..сни це образ краси сили надії. Хороводи дівчат забави дітей зустріч птахів – чарівна казка нашої старов..ни. Все це – ( У,у)країнська весна голос предків наших дорога поезія нашої (Б,б)атьківщ..ни.

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:20 | Повідомлення # 5
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Завдання. Записати текст , розкриваючи дужки, вставляючи пропущені літери. Вставити пропущені розділові знаки.

Диктант

Україн..с..ка жінка була завжди, ще й за княжих часів, подругою свого чоловіка а (під) час його відсутнос..ті – повною господин..ю маєтку й відповідал..ною за вихован..я дітей. Вона мала пр..родній потяг до набут..я зна..нь до поезії пісні. Заможні (у, У)країнс..кі жінки сприяли пошир….ню науки а пізніше – і друкова..ного слова. Відомо наприклад що в шіс..надцятому століт..і коштом княжни Насті Ольшанської було видане й пер..кладене (у, У)країнською мовою Пересопницьке (Є, є)вангеліє. У ті часи осередками культурного жит..я в (У, у)країні були моніст..рі, при яких зосереджувались в..ликі бібліотеки та творилися бра..тва – (с, з)першу як опіка над хворими сиротами. Пізніше бра..тва почали займатися освітою. При них створювалися школи, бурси й навіть друкарні.

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:21 | Повідомлення # 6
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Тестові завдання з теми «Дієслово» (частина ІІ)

1. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до однієї дієвідміни.
А. летіти, співати, сміятися;
Б. стелити, вішати, сидіти;
В. поливати, садити, мазати;
Г. знімати, водити, танцювати;
Д. ходити, голосити, повідомити.

2. Позначте рядки дієслів другої дієвідміни.
А. намочити, оборонити, насмілитись;
Б. оцінити, придавити, зблиснути;
В. поранити, уповільнити, прославитися;
Г. заскочити, обдурити, побороти.

3. Позначте рядок дієслів із закінченням –ете:
А. розв’яж…, закінч…, прагн…;
Б. відпочин…, усміхн…сь, знайд…;
В. змокн…, залиш…, принес…;
Г. одягн…, свисн…, віддяч…;
Д. перебор…, піднім…, насміл…сь.

4. Позначте рядок, у якому всі слова – дієприкметники:
А. цвісти, квітучий, чарівний, зроблений;
Б. заквітчаний, засуджений, розквітлий, зважений;
В. присадибний, розбитий, злеліяний, опалений;
Г. зелений, переведений, улюблений, змелений.

5. Визначте рядок, у якому всі слова – дієприслівники:
А. Перевірено, закриваючи, п’ючи, переходячи;
Б. Наклеївши, здолавши, звернувши, записуючи;
В. Посивіти, знесиливши, люблячи, видужавши;
Г. Жовтіючи, біліючи, крикнувши, перемагати.

6. Позначте речення, у яких ужито дієслова І дієвідміни (ДВІ правильні відповіді).
А. Перелітними птицями летять чутки.
Б. У сухий настій лісових трав і квітів вплітається повів яблук і меду.
В. Приходь, парубоче, картоплі їсти
Г. Сива повновода туча вже висіла над цілим степом.
Д. Селезень погойдується на легкій ранковій хвильці.

7. Безособове дієслово вжито в реченні
А. Те літо не забулося.
Б.Йому пощастило побувати в Криму.
В. Чудово пахне трава.
Г. Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.

8. Позначте рядок, у якому в закінченнях усіх дієслів треба писати літеру Е:
А. скаж..те, жив..ш, крич..ш, гн..ш;
Б. хоч..ш, змож..мо, пиш..те, ріж..ш;
В. їд..ш, бач..те, вийд..ш, в’ян..те;
Г. говор..те, в’яж..мо, буд..мо, пиш..мо;
Д. змаж..те, розчеш..ш, свідч..мо, тч..ш.

9. Позначте рядок, у якому в закінченнях усіх дієслів треба писати літеру И:
А. говор..те, пиш..ш, лаз..ш, мус..ш;
Б. муч..те, сид..ш, каж..ш,нос..мо;
В. грим..ш, повіс..ш, біж..мо, ріж..мо;
Г. сп..мо, чист..ш, хоч..ш, мож..ш;
Д. крич..те, сид..мо, бач..ш, крут..ш.

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10-12 до нього.

(1) Козаки один за одним з’їздили на галявину, розвантажували сакви, ставили курені. (2) Від багаття потягло теплом. (3) Старшини сходились до вогню, повагом діставали люльки, припалювали.
(4) - Ну, чого журимося, панове молодці? – подав голос Іван Нечай, чорновусий молодик. (5) – Радійте, що наша взяла, що перемудрили панків. (6) Тепер вони пошукають вітра в полі. (7) Волів би зараз глянути на пана старосту.

10. Дієслово у формі наказового способу є в реченні:
А. першому;
Б. четвертому;
В. п’ятому;
Г. шостому.

11. Дієслово у формі умовного способу є в реченні:
А. другому;
Б. четвертому;
В. п’ятому;
Г. сьомому.

12. Розберіть одне дієслово з тексту як частину мови.

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:22 | Повідомлення # 7
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Іменник як частина мови

Тестові завдання І варіант

1. Укажіть рід слова путь:
А) чоловічий; Б) жіночий; В) середній.
2. Знайдіть іменник спільного роду:
А) сирота; Б) країна; В) кава.
3. Назвіть іменник, який має тільки множину:
А) сіль; Б) солодощі; В) комахи.
4. Укажіть рід слова ворота:
А) чоловічий; Б) середній; в) за родами не розрізняється.
5. Не з іменниками пишеться окремо, якщо:
А) слово з не можна замінити синонімом;
Б) в реченні є протиставлення;
В) слово без не – не вживається.
6. Укажіть, як пишеться слово (не)воля:
А) разом; Б) окремо.
7. Укажіть, як пишеться (не)мовля:
А) разом; Б) окремо.
8. Укажіть, який суфікс у слові мар..во:
А) –ив(о); Б) –ев(о).
9. Укажіть, який суфікс в слові пал..во:
А) –ив(о); Б) –ев(о) ;
10. Укажіть незмінюваний іменник:
А) пальто; Б) ім’я; В) бюро.
11. Укажіть, до якої відміни належить іменник дівча:
А) І; Б) ІІ ; В)ІІІ; Г) ІV.
12. Укажіть, яке закінчення у Р.в. однини має іменник сніг:
А) –а(-я); Б) –у(-ю).
13. 12. Укажіть, яке закінчення у Р.в. однини має іменник ромб:
А) –а(-я); Б) –у(-ю).
14. Слово пів(апельсина) пишеться:
А) разом; Б) окремо; В) через дефіс.
15. 14. Слово пів(ящика) пишеться:
А) разом; Б) окремо; В) через дефіс.
16. Укажіть у якому рядку названо правильно морфологічні ознаки слова по дорозі:
А) іменник, п.ф. – дорога ,загальна назва, неістота, конкретна назва, чоловічий рід, ІІ відміна, Р.в., однина;
Б) іменник, загальна назва, неістота, конкретна назва, жіночий рід, І відміна, М.В., однина.

Тестові завдання ІІ варіант

1. Укажіть рід слова собака:
А) чоловічий; Б) жіночий; В) середній.
2. Знайдіть іменник спільного роду:
А) маестро; Б) країна; В) листоноша.
3. Назвіть іменник, який має тільки множину:
А) сіль; Б) копалини; В) колосся.
4. Укажіть рід слова жалюзі:
А) чоловічий; Б) середній; в) за родами не розрізняється.
5. Не з іменниками пишеться окремо, якщо:
А) слово з не можна замінити синонімом;
Б) в реченні є протиставлення;
В) слово без не – не вживається.
6. Укажіть, як пишеться слово (не)уважність:
А) разом; Б) окремо.
7. Укажіть, як пишеться (не)охайність:
А) разом; Б) окремо.
8. Укажіть, який суфікс у слові пряд..во:
А) –ив(о); Б) –ев(о).
9. Укажіть, який суфікс в слові печ..во:
А) –ив(о); Б) –ев(о) ;
10. Укажіть незмінюваний іменник:
А) пальто; Б) ім’я; В) рагу.
11. Укажіть, до якої відміни належить іменник плем’я :
А) І; Б) ІІ ; В)ІІІ; Г) ІV.
12. Укажіть, яке закінчення у Р.в. однини має іменник воск:
А) –а(-я); Б) –у(-ю).
13. 12. Укажіть, яке закінчення у Р.в. однини має іменник вокзал:
А) –а(-я); Б) –у(-ю).
14. Слово пів(Харкова) пишеться:
А) разом; Б) окремо; В) через дефіс.
15. 14. Слово пів(години) пишеться:
А) разом; Б) окремо; В) через дефіс.
16. Укажіть у якому рядку названо правильно морфологічні ознаки слова по дорозі:
А) іменник, п.ф. – дорога ,загальна назва, неістота, конкретна назва, чоловічий рід, ІІ відміна, Р.в., однина;
Б) іменник, загальна назва, неістота, конкретна назва, жіночий рід, І відміна, М.В., однина.

Тестові завдання ІІІ варіант

1. Укажіть рід слова біль:
А) чоловічий; Б) жіночий; В) середній.
2. Знайдіть іменник спільного роду:
А) взуття; Б) плакса; В) блакить.
3. Назвіть іменник, який має тільки множину:
А) овес; Б) хрестини; В) селянство.
4. Укажіть рід слова кенгуру:
А) чоловічий; Б) середній; в) за родами не розрізняється.
5. Не з іменниками пишеться окремо, якщо:
А) слово з не можна замінити синонімом;
Б) в реченні є протиставлення;
В) слово без не – не вживається.
6. Укажіть, як пишеться слово (не)нависть:
А) разом; Б) окремо.
7. Укажіть, як пишеться (не)довіра:
А) разом; Б) окремо.
8. Укажіть, який суфікс у слові мереж..во:
А) –ив(о); Б) –ев(о).
9. Укажіть, який суфікс в слові плет..во:
А) –ив(о); Б) –ев(о) ;
10. Укажіть незмінюваний іменник:
А) пальто; Б) ім’я; В) лібрето.
11. Укажіть, до якої відміни належить іменник листоноша:
А) І; Б) ІІ ; В)ІІІ; Г) ІV.
12. Укажіть, яке закінчення у Р.в. однини має іменник портфель:
А) –а(-я); Б) –у(-ю).
13. 12. Укажіть, яке закінчення у Р.в. однини має іменник коридор:
А) –а(-я); Б) –у(-ю).
14. Слово пів(години) пишеться:
А) разом; Б) окремо; В) через дефіс.
15. 14. Слово пів(Азії) пишеться:
А) разом; Б) окремо; В) через дефіс.
16. Укажіть у якому рядку названо правильно морфологічні ознаки слова по дорозі:
А) іменник, п.ф. – дорога ,загальна назва, неістота, конкретна назва, чоловічий рід, ІІ відміна, Р.в., однина;
Б) іменник, загальна назва, неістота, конкретна назва, жіночий рід, І відміна, М.В., однина.

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:23 | Повідомлення # 8
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Дієприслівник (7 клас)

Завдання.
Записати текст, розставити розділові знаки. Підкреслити дієприслівники як члени речення, визначити їх вид.

Військо польське вже спало. Тільки вартові перегукуючись чатували по баштах змагаючись із дрімотою.
Запорожці облягли Кодак з усіх боків. Без гомону, без галасу наближалися козаки з боку Дніпра дряпаючись по скелі. Припадаючи до землі рухалися вони з боку байраку.
Скоро в Кодаку запалали будинки, зайнялися башти по стінах. Велике полум’я скаженіючи освітило криваву боротьбу братніх народів, що не вміли порозумітися й жити у згоді.

Завдання.
Записати текст, розставити розділові знаки. Підкреслити дієприслівники як члени речення, визначити їх вид.

Військо польське вже спало. Тільки вартові перегукуючись чатували по баштах змагаючись із дрімотою.
Запорожці облягли Кодак з усіх боків. Без гомону, без галасу наближалися козаки з боку Дніпра дряпаючись по скелі. Припадаючи до землі рухалися вони з боку байраку.
Скоро в Кодаку запалали будинки, зайнялися башти по стінах. Велике полум’я скаженіючи освітило криваву боротьбу братніх народів, що не вміли порозумітися й жити у згоді.

Завдання.
Записати текст, розставити розділові знаки. Підкреслити дієприкметники як члени речення, визначити їх вид.

Освітлена місяцем шхуна стояла непорушно на водній поверхні. Вітрила зафарбовані сонцем схожі були на рожеві крила чайок. Заграв, зарум’янився Дніпро злегка покритий свіжим туманцем. Осріблені місяцем гори блищать. Каміння вкрите товстим прогнилим шаром листя було м’яке, як подушка.

Завдання.
Записати текст, розставити розділові знаки. Підкреслити дієприкметники як члени речення, визначити їх вид.

Освітлена місяцем шхуна стояла непорушно на водній поверхні. Вітрила зафарбовані сонцем схожі були на рожеві крила чайок. Заграв, зарум’янився Дніпро злегка покритий свіжим туманцем. Осріблені місяцем гори блищать. Каміння вкрите товстим прогнилим шаром листя було м’яке, як подушка.

Завдання.
Записати текст, розставити розділові знаки. Підкреслити дієприкметники як члени речення, визначити їх вид.

Освітлена місяцем шхуна стояла непорушно на водній поверхні. Вітрила зафарбовані сонцем схожі були на рожеві крила чайок. Заграв, зарум’янився Дніпро злегка покритий свіжим туманцем. Осріблені місяцем гори блищать. Каміння вкрите товстим прогнилим шаром листя було м’яке, як подушка

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:24 | Повідомлення # 9
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Дієприкметник ( 7 клас)

Запитання. І

1. Які ознаки дієслова і прикметника поєднує дієприкметник? Поясніть на прикладах.
2. За якими ознаками розрізняють активні й пасивні дієприкметники? Як вони творяться, в якому виді і часі вживаються?
3. Що таке дієприслівниковий зворот? Наведіть приклади речень із дієприслівниковими зворотами, поясніть вживання розділових знаків.
4. Що спільного між дієприкметником та дієприслівником?

Запитання. ІІ
1. Які ознаки прислівника властиві дієприслівнику? Наведіть приклади.
2. Яку роль відіграє вид дієслова у творенні дієприслівників? Поясніть це на прикладах.
3. Розкажіть про написання не з дієприкметниками, н у дієприкметниках і нн у прикметниках. Наведіть приклади.
4. Що таке дієприкметниковий зворот? Як він виділяється на письмі та в усному мовленні? Наведіть приклади речень.

Запитання. ІІІ

1. Що таке дієприкметник? Якими членами речення можуть бути дієприкметники? Наведіть приклади.
2. Розкажіть про написання не з дієприкметниками, н у дієприкметниках і нн у прикметниках. Наведіть приклади.
3. Утворіть від дієслів темніти, втікати, відчувати, зупинитися дієприслівники й поясніть їх творення.
4. Що таке дієприслівниковий зворот? Наведіть приклади речень із дієприслівниковими зворотами, поясніть вживання розділових знаків.

Запитання. ІV.

1. Поясніть написання не з дієприслівниками. Наведіть приклади.
2. Що таке дієприслівник? Яким членом речення виступає? Як відокремлюється на письмі? Наведіть приклади.
3. Як розрізняють прикметники і дієприкметники? Поясніть на прикладах.
4. Що таке дієприкметниковий зворот? Як він виділяється на письмі? Наведіть приклади речень із дієприкметниковими зворотами.

Запитання. V.

1. Схарактеризуйте безособові дієслівні форми на –но, -то. Наведіть приклади речень.
2. Що таке дієприкметниковий зворот? Як він виділяється на письмі та в усному мовленні? Наведіть приклади речень.
3. Що таке дієприслівниковий зворот? Наведіть приклади речень із дієприслівниковими зворотами, поясніть вживання розділових знаків.
4. Утворіть від дієслів темніти, втікати, відчувати, зупинитися дієприслівники й поясніть їх творення.

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:28 | Повідомлення # 10
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Тестові завдання «Будова слова. Словотвір .Орфографія»

І варіант

1. Укажіть групу спільнокореневих слів
а) вечеря, вечір, увечері, вечоріє;
б) підводний, вода, підвода, водяний;
в) нічний, нічка, вночі, нічого.
2. Укажіть різні форми одного й того самого слова.
а) зелений, зеленіти, зеленка, зелень;
б) день, дня, днем, дні;
в) сніг, сніговик, сніжинка, сніжний.
3. Укажіть слово, утворене суфіксальним способом:
а) міжгір’я ;
б) прочитати;
в) будильник.
4. Укажіть слово, утворене префіксально-суфіксальним способом.
а) сильний;
б) подорожник;
в) праліс.
5. Укажіть групу слів, у кожному з яких на місці пропуску пишеться И.
А) зб..рати, заст…лати, розд..рати;
Б) завм..рати, пом...рати, зб..ру;
В) відп..рати, розт..рти, заст…лити.
6. Укажіть групу слів,у формах яких звук І не чергується з О або з Е:
А) кінь, камінь, грім;
Б) стріляти, зберігати, защіпати;
В) сніг, кінець, хліб.
7. Укажіть групу слів, у коренях яких пишеться І:
А) щ..рий, щ..тка, щ..пнути;
Б) зач..пати, веч..р, ч..тко;
В) щ..лина, щ..т, щ..рість.
8. Позначте рядок, у якому всі слова відповідають схемі:
А) під’язичний, прибережний, святковий;
Б) обійшов, наріччя, стиха;
В) зносити, щорічний, загуркотів.
9. Позначте рядок, у всіх словах якого потрібно вставити префікс С-:
А) ..ціпити, ..коротити, ..клад;
Б) ..хотіти, ..хил, ..фотографувати;
В) ..пробувати, ..колотити, ..шити.
10. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом ПРЕ-:
А) ..хороший, ..красно, ..мудрий;
Б) ..вабливо, ..гарний, ..фікс;
В) ..погано, ..тулок, ..мудрість.

Тестові завдання «Будова слова. Словотвір .Орфографія»

ІІ варіант

2. Укажіть групу спільнокореневих слів
а) сонце, сонця, сонцю, сонцем; б) вода, , водяний, водяник, водити;
в) земля, земляний, приземлитися, землянка.
2. Укажіть різні форми одного й того самого слова.
а) музика, музичний, музикант, музикальний;
б) мрія, замріяний, мрійник, омріяний;
в) ходити, ходив, ходили, ходитимуть.
3. Укажіть слово, утворене префіксальним способом:
а) престарий ;
б) доброта;
в) будильник.
4. Укажіть слово, утворене префіксально-суфіксальним способом.
а) надзвуковий;
б) слухач;
в) снігопад.
5. Укажіть групу слів, у кожному з яких на місці пропуску пишеться И.
А) підп..рти, заст…лати, розд..рати;
Б) завм..рати, пом...рати, тр..вожать;
В) відп..рати, розт..рти, заст…лити.
6. Укажіть групу слів,у формах яких звук І не чергується з О або з Е:
А) гірник, камінь, грім;
Б) стріляти, зберігати, защіпати;
В) піна, кінець, постріл.
7. Укажіть групу слів, у коренях яких пишеться І:
А) ч..льний, щ..чка, зач..пати;
Б) ч..тко, щ..риця, щ..льний;
В) веч..рній, оч..кувати, щ..пці.
8. Позначте рядок, у якому всі слова відповідають схемі:
А) рідня, дубки, гілочка, людина;
Б) сонечко, листочки, квіти, травичка;
В) кіски, синенький, веселий, сонний.
9. Позначте рядок, у всіх словах якого потрібно вставити літеру З:
А) бе..порадний, ро..сіяти, ро..ток;;
Б) ..фабрикований, бе..печно, ро..тягнути;
В) бе..правний, ..шити, ро..палити.
10. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом ПРЕ-:
А) ..чудово, ..чинити, ..мудрий;
Б) ..вабливо, ..гарний, ..года;
В) ..погано, ..зирство, ..мудріс

 
ОленаІванівнаДата: Субота, 26-Лют-11, 23:48 | Повідомлення # 11
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Контрольна робота з української мови для 10 класу

І. Підкресліть у завданнях правильну відповідь
(оцінювання: 0,5 бала за кожне завдання, максимальна кількість балів за завдання 1-8 – 4 бали)

1. Позначте рядок, у словах якого випадний е може чергуватися з и перед л, р.
А. Кроїти – краяти, котити – качати, ломити – ламати.
Б. Спостерегти – спостерігати, викоренити – викорінювати, наректи – нарікати.
В. Вразити – враження, завершити – завершення, значити – значення.
Г. Брати – вибирати, вистелю – вистилати, завмер – завмирати.
Д. Ремінець – ремінця, камінець – камінця, стрілець – стрільця.

2. Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість букв і звуків.
А. Зоря, близький, знахідка, льодовий, подруга.
Б. Джміль, борець, віджимати, денний, ласкавий.
В. Ходжу, віддзеркалення, дочка, кропива, приятель.
Г. Буря, вільха, центнер, живопис, яблуневий, Сумщина.
Д. Казка, надзвичайний, приїжджати, український, щиголь.

3. Позначте рядок, у якому всі слова мають наголос на другому складі.
А. Болотистий, курятина, високо, відстояти, вільха.
Б. Верба, заводити, допізна, літопис, середина.
В. Вузький, горошина, дихання, кремінь, тонкий.
Г. Дощечка, дрова, кидати, ласкавий, маленький.
Д. Веретено, низина, новий, перепис, рукава, соломина.

4. Позначте рядок, у якому не з усіма словами треба писати разом.
А. Не/хтувати, не/борак, не/наче, не/ук, не/втямки.
Б. Не/йти, не/гавкати, не/добігти, не/поспішаючи, не/дорікуватий.
В. Не/згода, не/важкий, не/активний, не/знати, не/добачати.
Г. Не/тисяча, не/відомий, не/старий, не/мічний, не/абищо.
Д. Не/долюблювати, не/передбачений, не/жаль, не/змінюваний, не/доїхати.
5. Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: префікс, корінь, суфікс, закінчення.
А. Міжгір’я, посередник, асфальтувати, друкарня, пролізти.
Б. Понеділок, зціпити, в’їдливо, зігнорувати, переклад.
В. Безкорисливий, відкриття, привабливо, прапорщик, позавчора.
Г. Безлюдний, записка, приміський, міжпланетний, підготовка.
Д. Перепливти, преосвященний, прегарний, пригірок, нашвидку.

6. Позначте рядок, у якому всі слова, що не є родовими назвами, пишуться з великої букви.
А. (С,с)ухий (Я,я)р (назва села), (М,м)асниця, (К,к)оліївщина, (С,с)лавутич, (П,п)салтир.
Б. (Л,л)івобережжя, (П,п)рикарпаття, (Г,г)ордіїв (В,в)узол, (Т,т)еплого (О,о)лекси (свято), (В,В)олодимирська гірка.
В. На О(о)дещині, (Х,х)арківські вулиці, книги (Г,г)ончара, князь (В,в)олодимир (В,в)еликий, (Х,х)ортиця (острів).
Г. (М,м)атір (Б,б)ожа, (П,п)уща-(В,В)одиця, (Р,р)енесанс (епоха), (Ж,ж)овті (В,в)оди, (Ж,ж)овті (В,в)оди річки.
Д. (Я,я)рославів (В,в)ал (вулиця), (Х,х)отинський (З,з)амок, (А,а)вгієві (С,с)тайні, (П,п)рилуки, гора (Г,г)оверла.

7. Позначте словосполучення, у якому порушено граматичну форму на позначення часу:
А. За двадцять п’ять хвилин сьома.
Б. Рівно о першій.
В. Пів на четверту.
Г. Дванадцять годин 15 хвилин.
Д. 20 хвилин на другу.

8. Позначте рядок, у якому всі слова у формі кличного відмінка мають закінчення –е.
А. Надія, Олег, земля, голуб, душа.
Б. Оксана, Олексій, мама, сестра, брат.
В. Доня, небо, поле, вітер, хмара.
Г. Батько, дідусь, Галинка, сонце, море.
Д. Лікар, учитель, знавець, пісня, школа.

ІІ. У наступних завданнях позначте всі рядки, що містять правильні відповіді.
(оцінювання: 0,4 бала за кожний правильно визначений рядок завдання, максимальна кількість балів за завдання 1-3 – 3,6 бала)

1. Позначте рядки, у яких всі слова пишуться з апострофом.
А. Рутв…яний, дріб…язок, коров…ячий, мавп…ячий, бур…ян, в…ється.
Б. Розм…якнути, верб…я, з…юрмитися, з…їжджати, між…ярусний, пан…європейський.
В. Солом…яний, арф…яр, дит…ясла, в…юнкий, возз…єднання, риб…ячий.
Г. Полум…я, помор…янин, по…яснити, прислів…я, довір…я, з…ясований.
Д. Пів…ялини, невід…ємний, зів…ялий, без…язикий, дев…ятсот, черв…як.
Е. Пів…огірка, півн…ячий, пов…язати, дзв…якнути, сер…йозний, лук…янівський.

2. Позначте ті рядки, у яких всі слова пишуться з м’яким знаком.
А. Мід…ю, кріз…, бат…ко, с…огодні, людс…кий, серден…ко, Натал…чин.
Б. Стан…те, ґедз…, т…мяний, п’ятнадцят…, п’ят…ох, сердец…, лял…ці.
В. Ковз…кий, ковзанярс…кий, мен…ший, ковал…с…кий, дз…об, біл…ці, прилад…я.
Г. Будуют…ся, заполоч…ю, дон…чин, радіс…тю, ллєт…ся, безбат…ченко, Васил…ченко.
Д. Ц…огорічний, сіл…с…кий, князів…кий, т…охкають, міл…йон, друкарен…
Е. Кіл…це, жмен…ка, виход…те, суспіл…ство, зустрічают…ся, Гал…чин, у скрин…ці.

3. Позначте ті рядки, у яких у всіх словах відбувається подвоєння приголосних.

А. Об…ігти, воз…’єднання, страшне…ий, ов…а, знаряд…я, л…ємо, навман…я.
Б. Колос…я, міськ…ом, шален…ий, козач…ина, міц…ю, багат…я, стат…ей.
В. Безталан…ий, священ…ик, Запоріж…я, спросон…я, востан…є, папорот…ю, піддаш…я.
Г. Займен…ик, Поліс…я, без…аперечно, від…зеркалений, памороз…ю, бездон…ий, узбіч…я.
Д. Сумлін…я, від…аль, рослин…ий, орган…ий, чут…євий, Він…ич…ина, зран…я.
Е. Роз…броєн…я, розріс…я, стійкіст…ю, вирощен…ий, печал…ю, жит…я, ніч…ю.

ІІІ. Установіть відповідність.
(оцінювання: 0,2 бала за кожне завдання, максимальна кількість балів за завдання 1-2 – 2,0 бали)

1. Установіть відповідність між значенням слів лівого і правого стовпчиків (запишіть відповідні цифри в правому стовпчику).
1. Іменник Завершуючи
2. Прикметник Кільканадцять
3. Дієслово Закритий
4. Дієприкметник Абихто
5. Дієприслівник Семирічний
Добродій
Глибшати

2. З’єднайте стрілочками синонімічні фразеологізми

Димом догори пішло Багато води втекло
Ніде й голки встромити Ханьки м’яти
Пізно старого кота вчити гопки А віз і нині там
Пройшов Крим і Рим Було та загуло
Байдики бити Щербатого горшка ніколи не поправиш
Був на коні і під конем
Хоч греблю гати
ІV. Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання.
(оцінювання: 0,4 бала за кожне завдання, максимальна кількість балів за завдання 1-3 – 2,4 бала)

1. І знову синє небо, а на ньому золоте сонце сипле скрізь гарячими блискучими бризками. 2. По шляху біжать жваві струмочки, крутяться, підстрибують, танцюють, весело про щось буркочуть. 3. Пишається проти сонця гай, увесь у блискучих краплинах, як у дорогому намисті. 4. Густішою стіною сплелося жито, що почало вже квітувати. 5. Пустило із себе дух свого цвіту. 6. Поміж його стеблами засіяли волошки, немов посвітились сині лампадки. 7. Розжаріли голівки горицвіту, загула бджола (За С. Васильченком).

1. Визначте речення, у яких вжито дієслова доконаного виду

1 2 3 4 5 6 7

2. Визначте речення з неоднорідними означеннями.

1 2 3 4 5 6 7

3. Позначте речення, у якому вжито прикметник у формі вищого ступеня порівняння
1 2 3 4 5 6 7

 
ОленаІванівнаДата: Неділя, 13-Бер-11, 18:27 | Повідомлення # 12
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Тести за темою "Складнопідрядне речення"Складнопідрядне речення
Варіант 1

1.Вкажіть складнопідрядне речення.
А В яру шуміли верби густим, затишно-рівним співом, і бадьорогомоніли на горі дуби.
Б Як усе-таки добре, що природа відроджується, зацвітає.
В Нарешті запалили свічку, та вітер одразу її погасив.

2. Вкажіть складнопідрядне речення, в якому виділено підрядну частину.
А Я люблю, як, буває, осінню пахне яблуками у хаті.
Б Чимало смутку осені позичив цей день, що вийшов на дорогу ранню.
В Як невимовне віршами не скажеш, чи не німою зробиться душа?

3. Вкажіть складнопідрядне речення, в якому засобом зв’язку є сполучне слово.
А Люблю похмурі дні, коли сизі хмари лебедів ледь побиваютьсякрізь проміння золоте.
Б Тиша стояла така, що її можна було націдити в келих.
В Монголи почали стріляти отруєними стрілами, щоб відігнатитухольців від нової метавки?

4. Вкажіть складнопідрядне означальне речення.
А Люблю, коли напне весняний ранок понад тобою світлі небеса.
Б Ви чули, як плачуть тополі, гілки простягаючи голі?
В Під голубими свіжими грудочками землі чорніло старе химернеписьмо, яким тепер не пишуть до людей.

5. Вкажіть складнопідрядне з’ясувальне речення.
А Біжить стежина в сад у зарості малини, яка дозріла вже і запахомп’янить.
Б Благословенна тиша стояла над волошковим засніженим світом, що на невидимих решетах пересівав сяйво і під темінь.
В Ніколи не знаєш, що подарує берегові розхитаний і розскрипленийпароплав.

6. Укажіть випадки, де правильно визначений тип складнопідрядного речення
А Де творчості немає, там і життя нема. – підрядне часу.
Б Якби оті проміння золоті у струни чарами якими обернути, я б з нихзробила золотую арфу. – підрядне умови.
В Коли заходить ніч, тоді дивоцвітом цвіте степ. – підрядне часу.

7. Укажіть складнопідрядне речення, в якому правильнорозставлено розділові знаки.
А Людям потрібне лиш те слово художника, яке чарує своїм багатством яке бентежить влучністю вислову, яке здатне сколихнути і серце і розум.
Б Запала тиша, в якій здається зріло очікування сплеску нової радості.
В Здавалось, морські буруни застигли саме в ту мить, коли буря піднесла їх з дна, щоб кинуть на землю та заллять світ.

8. Вкажіть складнопідрядне речення з різними видами підрядних речень.
А Коли посивіла моя голова, коли вщухли пристрасті, коли деньпочорнів, відчув я свою самотність
Б Було шкода літа, що промайнуло, сонця, що вже помітно вихолоняло, степу, котрий стихав після гомону токів і пташиного граю.
В Чекаю дня, коли тобі скажу, що ця строфа нарешті досконала.

9. Позначте складнопідрядне речення з однорідною підрядністю.
А Усіх, хто живе в Україні, має об’єднувати українська мова, котрутреба знати.
Б Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя?
В Велике діло, коли людина має чисте сумління, коли ніякі тіні некаламутять, не забруднюють душу.

10. Позначте складнопідрядне речення з послідовною підрядністю.
А Доволі малої іскринки бува, щоб просвітліла людська голова, щоб нас охопила турбота не тільки про хліб та роботу.
Б Ніколи я не знав, як тяжко жить без солов’я, що в пісні ажтремтить тільцем своїм маленьким.
В Коли до тебе прилечу, засяє в сонці все навкруг, як після теплогодощу в росі важкій зелений луг.

11. Доповніть просте речення можливими видами обставиннихпідрядних частин. Вкажіть вид утворених складнопідряднихречень.
Високі стовпи диму злітали високо в небо.

Складнопідрядне речення
Варіант 2

1. Вкажіть складнопідрядне речення.
А Ріка вирує сонцем, а плавні вниз десь аж до лиманів синіють.
Б Листя тріпотіло на деревах вздовж шляху, дарма що стояло тихе, сонячне безвітря.
В Обід вже давно був готовий, проте роздавати його не було наказу.

2. Вкажіть складнопідрядне речення, в якому виділено головну частину.
А Я люблю, як, буває, осінню пахне яблуками у хаті.
Б Чимало смутку осені позичив цей день, що вийшов на дорогу ранню.
В Як невимовне віршами не скажеш, чи не німою зробиться душа?

3 . Вкажіть складнопідрядні речення, в яких засобом зв’язку є сполучник.
А Замки завжди на горі стоять, бо так величніше і неприступніше.
Б Хвиля теплого повітря, що накотилася вранці на ці землі, майжеповністю з’їла сніг, повернувши берегам їхню останню сонливість.
В Дарма, що сніг хрумкотить під ногами, але весна своє бере.

4. Вкажіть складнопідрядне означальне речення.
А Серед великої тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.
Б Ви чули, як плачуть тополі, гілки простягаючи голі?
В Зблиснула у світлі фар течія річки, що сонно перекочує хвилі ймолочно спалахує у темряві.

5. Вкажіть складнопідрядне з’ясувальне речення.
А Після дощу розморена земля лежить і слухає, що робиться у світі.
Б Благословенна тиша стояла над волошковим засніженим світом, що на невидимих решетах пересівав сяйво і під темінь.
В Сонце пекло так, що й уночі степ пашів.

6. Укажіть випадки, де правильно визначений тип складнопідрядного речення.
А Соняшники високо піднімали свої жовті голови, щоб погрітися насонці. – підрядне умови.
Б На небі збиралися великі хмари, так що можна було сподіватисядощу. – наслідкове.
В Коли заходить ніч, тоді дивоцвітом цвіте степ. – підрядне місця.

7. Укажіть складнопідрядне речення, в якому правильнорозставлено розділові знаки.
А Людям потрібне лиш те слово художника, яке чарує своїмбагатством , яке бентежить влучністю вислову, яке здатнесколихнути і серце і розум.
Б Ну, звичайно, заснути не можна мені, бо ти візьмеш і прийдеш домене вві сні.
В Незнайомка, мружачись, дивилась як двоє дітей дружно йдутьспоришевим подвір’ям , як їхні худенькі постаті зникають, іпоказуються між білизною.

8. Вкажіть складнопідрядне речення з різними видами підрядних частин.
А Над усім світом стояла така тиша, що було чути, як плакаланадламана гілка.
Б Я бачила, як гинуло найкраще, як родичі мої гнили по тюрмах.
В Помиляється той, хто гадає, що з одержанням свідоцтва чи дипломазакінчується період навчання.

9. Позначте складнопідрядне речення з послідовною підрядністю
А Якби ми були дружніші, люди не знали б, як важко переживаєтьсясамота.
Б Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя?
В Велике діло, коли людина має чисте сумління, коли ніякі тіні некаламутять, не забруднюють душу.

10. Позначте складнопідрядне речення з неоднорідною підрядністю.
А Доволі малої іскринки бува, щоб просвітліла людська голова, щобнас охопила турбота не тільки про хліб та роботу.
Б Ніколи я не знав, як тяжко жить без солов’я, що в пісні ажтремтить тільцем своїм маленьким.
В Коли до тебе прилечу, засяє в сонці все навкруг, як після теплогодощу в росі важкій зелений луг.

11. Доповніть просте речення можливими видами підрядних частин. Вкажіть вид утворених складнопідрядних речень.
Високі стовпи диму злітали високо в небо.

Складнопідрядне речення
Варіант 3

1. Вкажіть складнопідрядне речення.
А То шумів зелений лист, то в вінку мінився злотом ряст весняний.
Б Побризкані росою, трави стояли тихі, принишклі, бо ранок теж бувтихий та безвітряний і обіцяв сонячний жаркий день.
В Все спить, однак вже я не сплю.

2. Вкажіть складнопідрядне речення, в якому виділено головну частину.
А Я люблю, як, буває, осінню пахне яблуками у хаті.
Б Коли б у людства не було фантазій, було б стократ на світі важче жить.
В Як не буде птахів, то і людське серце стане черствим.

3. Вкажіть складнопідрядні речення, в яких засобом зв’язку є сполучне слово.
А Хвиля теплого повітря, що накотилася вранці на ці землі, майжеповністю з’їла сніг, повернувши берегам їхню останню сонливість.
Б Нас дуже часто вабить туди, де небезпечно.
В Дарма, що сніг хрумкотить під ногами, але весна своє бере.

4. Вкажіть складнопідрядне означальне речення.
А Серед великої тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.
Б Вірилось, що бажання уже стає дійсністю.
В Ніч підіймалася з чорних глибин моря, тікаючи від сонця, яке тудипотонуло.

5. Вкажіть складнопідрядне з’ясувальне речення.
А Єсть такі на світі речі, від яких душа сія.
Б Благословенна тиша стояла над волошковим засніженим світом, що на невидимих решетах пересівав сяйво і під темінь.
В Люблю, як поїзд вирина із лісу жовтого, але іще густого.

6. Укажіть випадок, де правильно визначений тип складнопідрядного речення.
А Соняшники високо піднімали свої жовті голови, щоб погрітися насонці. – підрядне мети.
Б На небі збиралися великі хмари, так що можна було сподіватисядощу. –означальне.
В Де творчості немає, там і життя нема. – підрядне способу дії.

7. Укажіть складнопідрядне речення, в якому правильнорозставлено розділові знаки.
А Не боїться любов розлуки, не дається печалі в руки, синім зором зорить у далі, хоч за це й не дають медалі.
Б Ну звичайно заснути не можна мені, бо ти візьмеш і прийдеш домене вві сні.
В Хотілось упасти на зелений килим, і вічно слухати, як срібножуриться сопрано в левадах.

8. Вкажіть складнопідрядне речення з різними видами підрядних частин.
А Навіть далекий вогник на хуторі біля містка теж здається мені зорею, що стала в чиємусь вікні, щоб радісніше жилося добрим людям.
Б Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну, щоб вільно по світулітати, щоб вітер розносив луну.
В Помиляється той, хто гадає, що з одержанням свідоцтва чи дипломазакінчується період навчання.

9. Позначте складнопідрядне речення з однорідною підрядністю.
А Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну, щоб вільно по світулітати, щоб вітер розносив луну.
Б Навіть далекий вогник на хуторі біля містка теж здається менізорею, що стала в чиємусь вікні, щоб радісніше жилося добримлюдям.
В Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя?

10. Позначте складнопідрядне речення з неоднорідною підрядністю.
А Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну, щоб вільно по світулітати, щоб вітер розносив луну.
Б Добре знати зимою, що знов навесні ти побачиш обличчя трав, якіповмирали під саваном білих снігів.
В Коли до тебе прилечу, засяє в сонці все навкруг, як після теплогодощу в росі важкій зелений луг.

11. Доповніть просте речення можливими видами підрядних частин. Вкажіть вид утворених складнопідрядних речень.
Зелений острів заквітчався жовтими квітками.

 
ОленаІванівнаДата: Неділя, 13-Бер-11, 18:27 | Повідомлення # 13
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
Тести за темою "Числівник"Числівник. Тести

Варіант 1

1. Вкажіть числівник.

а) двійка; б) вдвох;

в) два; г) подвоєння.

2. На які розряди за значенням поділяються числівники?

а) якісні, відносні та присвійні;

б) власні та загальні;

в) кількісні та порядкові;

г) прості та складені.

3. Виділіть числівник який означає ціле число.

а) дві п’ятих; б) сім десятих;

в) сім; г) три цілих і одна друга

4. Позначте збірний числівник.

а) три; б) тринадцять;

в) троє; г) тридцять.

5. Визначте дробовий числівник.

а) дев’яносто; б) дев’ятеро;

в) дев’ять цілих і шість десятих; г) дев’ятнадцять;

6. Вкажіть порядковий числівник.

а) вісім; б) восьмеро;

в) одна восьма; г) восьмий.

7. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.

а) шість, шестеро, шостий;

б) п’ять, п’ятеро, одна п’ята;

в) перший, другий, сто;

г) двадцять, двадцять один, двадцятий.

8. Позначте простий числівник.

а) сто десять; б) одна третя;

в) третій; г) сорок два.

9. Знайдіть форму орудного відмінка числівника три.

а) три; б) трьох;

в) трьом; г) трьома.

10. Знайдіть форму давального відмінка числівника сорок.

а) сорок (дівчат); б) сорока (дівчат);

в) сорока (дівчатами); г) сорока (дівчатам);

11. Вкажіть розряди за значенням числівника шістнадцять.

а) ціле число; б) збірний;

в) дробовий; г) порядковий.

12. Вкажіть правильну форму орудного відмінка числівника сто.

а) стома; б) стами;

в) ста; г) сто.

Числівник. Тести

Варіант 2

1. Вкажіть числівник.

а) тричі; б) трійня;

в) п’ять; г) трійка.

2. Які числівники означають кількість, що складається з певного числа частин цілого?

а) цілі числа; б) дробові;

в) збірні; г) порядкові.

3. Виділіть числівник який означає ціле число.

а) п’ять шостих; б) вісім цілих і одна друга;

в) нуль цілих і п’ять десятих; г) десять.

4. Позначте збірний числівник.

а) три; б) тридцять дев’ять;

в) триста; г) тринадцятеро.

5. Визначте дробовий числівник.

а) семеро; б) три сьомих;

в) сімдесят три; г) сімсот тридцять.

6. Вкажіть порядковий числівник.

а) п’ятнадцятеро; б) одна п’ята;

в) п’ятнадцятий; г) п’ятнадцять.

7. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.

а) один, одна друга, другий;

б) двоє, двадцять, дві третіх;

в) вісім, восьмеро, восьмий;

г) сім, сьомий, сімдесят.

8. Позначте складений числівник.

а) два; б) другий;

в) одна друга; г) двадцять.

9. Знайдіть форму родового відмінка числівника п’ять.

а) п’ять (друзів); б) п’яти (друзів);

в) п’яти (друзям); г) п’ятьма (друзями)

10. Знайдіть форму давального відмінка числівника сто.

а) сто (лікарів); б) ста (лікарям);

в) ста (лікарів); г) ста (лікарями).

11. Вкажіть розряди за значенням числівника семеро.

а) ціле число; б) збірний;

в) дробовий; г) порядковий

12. Вкажіть правильну форму орудного відмінка числівника сорок.

а) сороками; б) сорока;

в) сорокома; г) сорокма.

Числівник. Тести

Варіант 3

1. Вкажіть числівник.

а) п’ятак ; б) уп’яте;

в) три; г) п’ятірня.

2. Які числівники означають кількість предметів у цілих одиницях?

а) порядкові; б) збірні;

в) дробові; г) цілі числа.

3. Виділіть числівник який означає ціле число.

а) дві шостих; б) шістнадцять;

в) одна цілих і три десятих; г) одна четверта.

4. Позначте збірний числівник.

а) п’ятсот; б) п’ятнадцятеро;

в) п'ятнадцять; г) п’ятдесят.

5. Визначте дробовий числівник.

а) п’ятеро; б) сімнадцять;

в) сім цілих і п’ять десятих; г) п’ять.

6. Вкажіть порядковий числівник.

а) десять; б) дві десятих;

в) десятеро; г) десятий.

7. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.

а) тридцять, тридцять сім, сьомий;

б) сорок два, двоє, другий;

в) сто, сотий, семеро;

г) шість, одна шоста, шестеро.

8. Позначте простий числівник.

а) вісімсот три; б) три четвертих;

в) вісімнадцять; г) сорок один.

9. Знайдіть форму родового відмінка числівника п’ятдесят.

а) п’ятдесят (читачів ); б) п’ятдесятьма (читачами);

в) п’ятдесяти (читачам); г) п’ятдесяти (читачів).

10. Знайдіть форму давального відмінка числівника дев’ять.

а) дев’ятьма (друзями); б) дев’яти (друзям);

в) дев’яти (друзів); г) на дев’яти (друзях)

11. Вкажіть розряд за значенням числівника одна ціла і п’ять десятих .

а) ціле число; б) збірний;

в) дробовий; г) порядковий

12. Вкажіть правильну форму родового відмінка числівника шістсот.

а) шестиста; б) шістиста;

в) шестисот; г) шістисот.

Числівник. Тести

Варіант 4

1. Вкажіть числівник.

а) сотня; б) сороківка;
в) семиденний; г) сорок.

2. 2. Які числівники означають кількість предметів як сукупність, одне ціле?

а) цілі числа;
б) дробові;

в) збірні;
г) порядкові.

3. Виділіть числівник який означає ціле число.

а) дві цілих і чотири десятих;
б) одна третя;

в) п’ятдесят;
г) одна ціла і одна друга.

4. Позначте збірний числівник.

а) двадцять;
б) дванадцять;

в) дванадцятеро г) двісті.

5. Визначте дробовий числівник.

а) троє; б) четверо;
в) триста сорок; г) три четвертих.
6. Вкажіть порядковий числівник.

а) одна друга;
б) два;
в) другий;
г) двоє.

7. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.
а) сімнадцять, сім десятих, десятий;
б) десятеро, десять, одна десята;
в) дев’ятнадцять, дев’ятий, дев’ятеро;
г) шість, шестеро, шостий.

8. Позначте складений числівник.
а) тридцятеро;
б) восьмий;
в) тридцять три;
г) чотири.

9. Знайдіть форму родового відмінка числівника п’ятсот.
а) п’ятсот; б) п’ятисот;
в) п’ятистам; г) п’ятьмастами.
10. Знайдіть форму давального відмінка числівника три .

а) трьома; б) трьом;

в) трьох; г) на трьох.

11. Вкажіть розряд за значенням числівника дві третіх.

а) ціле число; б) збірний;

в) дробовий; г) порядковий.

12. Вкажіть правильну форму родового відмінка числівника п’ятдесят.

а) п’ятдесятьма; б) п’ятдесяти;

в) п’ятдесят; г) п’ятдесятьма.

Числівник. Тести

Варіант 5
1. Вкажіть числівник.
а) сімка; б) сьомий;
в) удвох; г) подвійний.
2. Які числівники означають порядок предметів при лічбі?
а) цілі числа; б) збірні;
в) дробові; г) порядкові.
3. Виділіть числівник який означає ціле число.
а) п’ять цілих і три четвертих б) одна дев’ята;
в) півтора; г) п’ятдесят дев’ять.
4. Позначте збірний числівник.
а) десять; б) вісімдесят;
в) сто десять; г) десятеро.
5. Визначте дробовий числівник.
а) восьмеро; б) вісімнадцять;
в) вісім цілих і дві п’ятих; г) вісімсот двадцять п’ять.
6. Вкажіть порядковий числівник.
а) одинадцять цілих і одна десята; б) одинадцятеро;
в) одинадцятий; г) одинадцять.
7. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.
а) другий, сім десятих, десятий;
б) вісім, вісімнадцять, восьмий;
в) шестеро, шістнадцятий, шість;
г) два, двоє, дві шостих.
8. Позначте простий числівник.
а) дванадцять; б) сорок два;
в) одна четверта; г) сто три.
9. Знайдіть форму родового відмінка числівника чотири.
а) на чотирьох; б) чотирма;
в) чотирьом; г) чотирьох.
10. Знайдіть порядковий числівник жіночого роду.
а) другий; б) одна друга;
в) друга; г) друге.
11. Вкажіть розряд за значенням числівника троє.
а) ціле число; б) збірний;
в) дробовий; г) порядковий

12. Вкажіть правильну форму орудного відмінка числівника тисяча.
а) тисячом; б) тисяччю;
в) тисячою; г) тисячею.

 
ОленаІванівнаДата: Неділя, 13-Бер-11, 19:31 | Повідомлення # 14
Генерал-майор
Група: Администраторы
Повідомлень: 341
Репутація: 0
Статус: Offline
10 клас
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ПІДСУМКОВОГО ( ЗА РІК ) КОНТРОЛЮ

I. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (по 0,5б.)
А
Б
В
Г
Д
1. Позначте речення, що містить омоніми:
А Щире слово й добре діло душу й серце обігріло.
Б Міг би його поганити – не хочу вуст поганити.
В Людина там не буде вільна, де є великі і малі.
Г День у день робота, день у день праця.
Д потемніло, завітрило, закрутила курява.

А
Б
В
Г
Д
2. Антонімами є фразеологізми в рядку:
А як чорна хмара – як водою облитий;
Б як на голках – як стріла;
В гріти чуба – ганяти собак;
Г як на гарячому вугіллі – як у воді намочений;
Д співати дифірамби – співати хвалу.

А
Б
В
Г
Д
3. Буква е пишеться в суфіксах усіх іменників у рядку:
А запорож..ць, пиріж..чок, мавп..ня, видав..ць.
Б кош..ня, чорномор..ць, харків’ян..н, цуц..ня;
В видав..ць, сон..чко, корінч..к, плет..во;
Г прапорщ..к, мереж..во, велет..нь, печ..во;
Д мороз..во, сніж..чок, цуц..ня, хлоп..ць.
А
Б
В
Г
Д
4. Речення з діалектизмом наведено в рядку:
А Звичай щедрувати і частково колядувати і віншувати на Новий рік був переважно
землеробським.
Б Вкладали кореневища аїру в бурдюки з водою, щоб вона довго залишалася свіжою
завдяки дії фітонцидів.
В Пишний крислатий дуб привертав увагу багатьох мандрівників, які цікавляться па-
м’ятками минулого.
Г Під стріхами хат дбайливі господині розвішували кетяги червоної калини.
Д Я почав прислухатися та роздивлятися і незабаром помітив, що голоси лунали з молдавсь-
кої колиби.

А
Б
В
Г
Д
5. Префікс пре- треба писати в усіх словах рядка:
А пр..берегти, пр..морозити, пр..давній, пр..великий;
Б пр..злий, пр...бій, пр..гнути, пр.рва;
В пр..чудовий, пр..білений, пр..амурський, пр..міський;
Г пр..добрий, пр..славний, пр..спокійний, пр..красний;
Д пр..тихий, пр..чепити, пр..славляти, пр..звище.
6. Правильно написані всі слова у рядку:
А
Б
В
Г
Д
А розрісся, Алла, м’ята, посміхаєшся;
Б боротьба, сестра, безубий, щасливий;
В голандський, дьоготь, пристарілий, безчесний;
Г медвяний, лісочок, мішочок, льється;
Д шоссе, притулений, бур’ян, перирізаний.

II. Завдання на встановлення відповідності( по 1б.)
7. Установіть відповідність між словосполученнями та стилями мовлення, до яких вони належать:
А член речення; геометрична прогресія; 1. офіційно-діловий;
А
Б
В
Г
суспільно-політична формація; 2. розмовний;
Б доводити до відома; відповідно до 3. художній;
плану роботи; відповідальність 4. науковий;
покласти; 5. публіцистичний.
В мислити по-державному; голос тися-
чоліть; уписати героїчну сторінку;
Г веселкова роса; срібні струни мрій;
усмішка долі.
8. Установіть відповідність між українськими словами та їх іншомовними синонімами:
А
Б
В
Г
А рівновага; 1. паритет;
2. консенсус;
3. баланс;
4. резонанс.
Б терпимість; 1. ментальність;
2. толерантність;
3. адекватність;
4. респектабельність.
В затвердження; 1. ратифікація;
2. реалізація;
3. консультація;
4. резолюція.
Г управління. 1. менеджмент;
2. маркетинг;
3. аудит;
4. патронат.
А
Б
В
Г
Д
9. Установіть відповідність між значеннями слів лівого та правого стовпчиків:
А осоруга; 1. витівка;
Б зваба; 2. спокуса;
В пастка; 3. тенета;
Г галузь; 4. царина;
Д каверза. 5. відраза.

А
Б
В
Г
10. Установіть відповідність між фразеологізмами та їхніми значеннями:
А водити за ніс 1. скривдити;
2. водити хоровод;
3. завдати прикрості;
4. обдурювати тривалий час
Б передати куті меду 1. хвастатись чимось;
2. улещувати, підсолоджувати розмову;
3. учинити бійку;
4. обдурювати.
В лебедина пісня 1. лебединий крик перед загибеллю;
2. легка хода;
3. подружня вірність;
4. останній прояв таланту.

Г брати ноги на плечі 1. робити нікому не потрібну роботу;
2. робити нікчемну роботу;
3. втікати, поспішати;
4. відпочивати.

А
Б
В
Г
11. Установіть відповідність між способами словотвореннями та рядками слів:
А префіксальний; 1. наказ, блакить, юнь;
Б суфіксальний; 2. тонесенький, м’ячик, соло-
В префіксально-суфіксальний; денький;
Г складання основ або слів. 3. підберезник, перев’язаний,
переліски
4. поїзд, прадід, завеликий;
5. стінгазета, велоспорт, птахолов.

А
Б
В
Г
12. Поєднавши словосполучення з обох стовпчиків, утворіть фразеологізми з відо-кремленими членами речення.
А Не розбивши крашанки, 1. не бери руками.
Б Не терши, не м'явши, 2. доки не перескочиш.
В Не поговоривши з головою, 3. не їсти калача.
Г Знайшовши – не скач, 4. згубивши – не плач.
5. не спечеш яєчні.
ІІІ. Завдання за текстом (по 0,5б.)
Прочитати текст, виконати подані після нього завдання (вибрати правильні відповіді – їх може бути одна або й кілька).
(1) Острів хортиця – колиска українського козацтва. (2) За часів Київської Русі неподалік від острова існувало слов’янське поселення. (3) Тут було виявлено за – лишки п’ятдесяти семи осель, а також пам’ятки минулого. (4) У прадавні часи на острові було язичницьке святилище.
(5) Недалеко від острова загинув у бою з печенізькими напасниками київський князь Св’ято-слав. (6) Вже в ті часи Хортиця була форпостом героїчної боротьби слов’ян проти грабіжни-цьких нападів.

13. Орфографічна помилка допущена в написанні слова у реченні(ях)

1 2 3 4 5 6

14. Виберіть речення, у якому(их) є слова, де буква я позначає два звуки.

1 2 3 4 5 6

IV. Завдання відкритої форми ( 2б.)
15. Розкрити значення фразеологізмів, ввівши їх у речення:
- згадувати добром;
- атмосфера згущається;
- ламати слово;
- жити одним днем.

 
Каталог статей » статті та презентації » Районне методичне об'єднання » Тематичні контрольні роботи ( українська мова)
Сторінка 1 з 11
Пошук:


Copyright MyCorp © 2016