11 клас Українська література
1. Напишіть твір-роздум на тему «Жінки у життєвій драмі Кобзаря»
2. Які твори увійшли до першої збірки Т.Шевченка, і як вони називались?
3. З якими художниками дружив Т.Шевченко? Як сталося, що Шевченко потрапив до Академії мистецтв?
4. Відновіть текст та укажіть, з якого вірша взято уривок
…….,чи буду
Я жить……..
………, чи забуде
Мене………
…………. Мені
В неволі…….
………… своїми
В………, плачучи,…
Українська мова
1.Поставте розділові знаки у тексті.
2. Знайдіть складнопідрядне речення та зробіть синтаксичний розбір.
Т.Шевченко обняв своїм генієм усі царини духовного і соціального життя суспільства. Водночас творчість його висвітлила найпотаємніші порухи душі простої людини пригніченої тяжким ярмом царизму розкрила її глибину і велич. У світовій ліриці немає митця який би з такою любов’ю і таким сумом оспівав жінку-матір сестру кохану дружину їхнє тяжке життя. Для Шевченка жіноча недоля була згустком болю що запікся в його серці.
10 клас
Українська література
I.Біографія ( дайте відповідь )
1.Село, в якому минули дитячі роки Т. Шевченка.
2. Негритянський актор, з яким товаришував Т. Шевченко.
3. Російський художник, який брав участь у викупі Т. Шевченка з кріпацтва.
4. Жінка, в яку був закоханий Т. Шевченко і присвятив їй свої вірші.
5. Навчальний заклад, слухачем якого став Т. Шевченко після визволення з кріпацтва.
6. Варвара…., друг і однодумець Т. Шевченка.
КЛЮЧ : перші літери утворюють слово « кобзар »
II.Творчість ( дайте відповідь)
1.Поема Т. Шевченка, написана 1838 року.
2. Вірш Т.Шевченка « … горять, музика грає ».
3. Жанр твору « Причинна».
4. Поезія – монолог Т. Шевченка, на слова якої написано понад півсотні музичних творів.
5. Композитор, автор опери « Катерина».
6. Рання балада Т. Шевченка.
КЛЮЧ: перші літери утворюють слово « кобзар»
III.З яких творів ці рядки?
1. Спочивають добрі люде, що кого втомило: кого – нічка, кого – сльози. Все нічка покрила.
2. Воскресни, мамо! І вернися в світлицю – хату; опочий,бо ти аж надто вже втомилась, гріхи синовні несучи.
3. Буває, в неволі іноді згадаю своє стародавнє, шукаю, шукаю.Щоб чим похвалитись, що й я таки жив, що й я таки Бога колись-то хвалив!
4. І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій, не забудьте пом’янути незлим тихим словом.
5. Ось слухай же, мій голубе, мій орле - козаче, як конаю в неволі, як я нуджу світом.
6. Ех, якби – то, якби – то знайшли те, що там схоронили.Не плакали б діти, мати не журилась.
КЛЮЧ : перші літери утворюють слово « кобзар»
IV. Напишіть твір – роздум на тему « Шевченко – це народ, і як народ, він буде вічно жити ».
Українська мова
I. Правильно поставте розділові знаки та пропущені букви
В історичному розвитку України Шевченко явище н..звичайне за силою обдаруван..я так і в..ршин..им місцем у літературі мистецтві культури. Походжен..ям становищ..м та популярніст..ю Шевченко виняткове явище також у світовій літературі.
Творчість Шевченка багатогран..а як його талант. Він був і глибоким ліриком і творцем епічних поем і видатним драматургом та різнобічно обдарованим митцем. У духовній історії України Шевченко посів і досі бе….астережно посідає виняткове місце. Значе…..я його творчої спадщини для українс..кої культури важко п..р..оцінити. Його Кобзар започаткував новий етап у розвитку українс..кої літератури і мови а його ж..вописна і грав..рс..ка творчість стали визначними явищами не тільки українс..кого а й світового мистецтва. У ро..витку націонал..ної і соціал..ної самосвідомості українс..кого народу творчість Шевченка відіграла в..л..ч..зну роль.